26 - 01 - 2016

Promotie voor Belbeef-rundvlees

De Vlaamse en Waalse promotie-instellingen (respectievelijk VLAM en APAQ-W) staan in voor de promotie van Belbeef naar de consument. Hun gezamenlijke nationale campagne wordt volledig gefinancierd door de sector zelf.

De campagne zal te zien zijn vanaf 1 februari 2016 en dit zowel op tv, online als in de verkooppunten. Er werd een campagneplan uitgetekend voor het eerste jaar, met een voorjaars- en najaarsgolf. Na de eerste golf zal de campagne grondig geëvalueerd worden en waar nodig bijgestuurd. Bedoeling is deze campagne ook nog in te zetten in 2017 en 2018.

Vertrouw op een vakman

De campagne legt de nadruk op de professionaliteit van de Belbeef-rundveehouder. Er werd gekozen voor de slogan “Belbeef. Gegarandeerd goed gesoigneerd.”. Wie voor een stukje rundvlees van bij ons kiest met de Belbeefstandaard, kan niet alleen rekenen op vlees van topkwaliteit maar kan er ook op vertrouwen dat het dier in de beste condities werd gekweekt, met voldoende oog voor duurzaamheid en dierenwelzijn. Belbeefrundvlees is bovendien perfect traceerbaar van bord naar boer en wordt in de verschillende schakels van de keten streng gecontroleerd.

Deze boodschap wordt met een vleugje humor gebracht in een tv-spot, die in een eerste golf wordt uitgezonden in Vlaanderen (één, Canvas, VTM en Vijf) en Wallonië (RTL, LaUne, LaDeux en AB3) van 1 tot 21 februari.

De spot laat heel duidelijk zien dat je voor een lekker stukje rundvlees beter niet zelf een koe gaat houden, maar rekent op het vakmanschap van een echte rundveehouder. De spot zal ook online ingezet worden op een aantal drukbezochte websites (o.a. YouTube, Dagelijkse kost, VTM, VTM Koken en websites van RTL).

vid:https://player.vimeo.com/video/153918142